top3 -

Kalmar

Då har man provat på studentlivet i Kalmar också, och det var ungefär som jag hade föreställt mig om inte bättre. Jag, Ea och Mickan fick en egen lägenhet (eftersom Ivar råkade ha två st just denna helg, då han håller på att fytta från den ena till den andra) Riktigt tur!

Kom ner vid åtta på fredagkvällen och nån timme senare var det en stor förfest i samma hus som det vi bodde i. En massa folk, och massa utbytesstudenter. Sen bar det iväg till ett ställe som jag inte kommer på namnet på. Där var det drag, lite för mycket drag kanske eftersom vi tappade bort Mickan. hur det gick till är lite oklart? Finns en del teorier om hur det gick till ;) Vi andra gick och åt pizza medan en förvirrad Mickan försökte boka flyg hem ;) Väl hemma var alla samlade tillslut, även Mickan, och minuterna senare sov alla.

Lördagmorgon och alla mådde lite sådär. Mickan var nog ganska glad över att hon fortfarande befann sig i Kamar istället för på ett flyg hem ;) Hela dagen spenderades med spel och mario kart. På kvällen blev det grekisk buffé och vi hann även se kalmar slott på långt hål (även om Mickan och jag är väldigt tveksamma till om vi verkligen såg det?;) Efter middagen gick vi hem igen för att spela ännu mer mario kart och sedan vid tio begav vi oss till en förfest några kvarter bort, som tydligen var en klassfest. Sen blev det Kåren (där Ivar hade köpt studentgästleg till oss) Eftersom jag, Ea och Tony skulle köra hem dagen efter så tog vi det lite lungt och gick hem efter Kåren medan Mickan och Ivar fortsatte att parta vidare i nån korridor ;) Var väldigt kul att bli väckt av Mickan när hon stamplade in fem imorse och satte på musik och tänder överallt och ville berätta om kvällen, dock fick det vänta tills dagen efter.

Blev pizza på söndag vid tolv och sedan fick vi städa upp i vårt rum. Hur vi lyckas stöka ner så otroligt mycket på en helg i ett litet rum är obegripligt. Efter att vi sagt hejdå till Ivar och skrattat lite åt vår parkeringsböter som vi hade fått kunde resan hem börja.

Efter en sån här helg är det väldigt svårt att inte bli sugen på att flytta till någon studentstad och börja plugga nästa år ;)


 

2008-10-19 @ 22:35:30 Madde Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91