top3 -

Viktoria kör bil

Körde in till jobbet igår, (Karalvägen, Humlegården) lämnade av mamma och parkerade någonstans på Engelbrektsgatan. Jag är ju inte speciellt bra på gator och sånt i stan precis men hittade ju faktiskt ingen annan parkeringsplats så första bästa fick det bli.

Slutade 16.00 hoppades på att jag skulle hitta bilen där jag lämnat den. Vilket jag gjorde. Men var något nervös för hur jag skulle ta mig från parkeringen till mammas jobb. (Nortullssjukhus, Odenplan). Okey, på denna gata är det enkelriktat. Åk rakt fram Viktoria. Detta går ju bra, Maria på jobbet sa att du skulle svänga första höger. Enkelriktat. Rödljus! Herregud nu är jag ju snart på Stureplan! Rakt fram eller höger? Öh, FORT! RAKT FRAM!? HÖGER! Okey men denna lilla gata e ju fin, det är ju den vid NK, men Viktoria hur ska du ta dig här ifrån? Vart är du? Vart hamnar du?

Jag hade åkt ner Birjer Jalsgatan och upp på Norrlandsgatan.

Okey! Men du hamnar ju där! Typ vid Kungsan. Sen då? ANDAS. LUNG! Okey. Ring mamma! Paniken började ta sig lite smått, mamma svarade inte. FAN! Okey Viktoria tänk! Vartfan ska du?! Jo men ta vänster. As bra!
-Hej mamma! Jag är typ vilse! Är typ vid NK.
-NK?
-Ja! Jag vet inte vart jag ska!
-Okey men ta höger på Hamngatan då så kan du...
-Nä?! de e lite sent nu eftersom jag svängde vänster!
-Okey, men det gör inget. kör upp mot Birjer Jarlsgatan då!
KLICK

Okey, hamngatan, fan va nice, här har jag ju gått många gånger. Hm... okey tar första vänter som mamma sa... första vänster. Fan det är ju här. Rödljus. Bra hinner tänka. Oj fan kör! Människa! Japp uppe på Sibyllagantan! as bra Viktoria! Nu då, vart hamnar jag nu? Skit bra uppe på Karlavägen igen, så då är jag snart tillbaka där jag började, nu vet jag var jag är. Eller? FAN KARLAPLAN! Fel jävla håll! Det suger ju att det ser lika dant ut! Okey Karlaplans ronellen, varfan ska jag!? Ta ett varv Viktoria ingen panik. Öh, skyllt jag inte fattar! Gäller även taxibilar?! Men det är ju bussfil här?! AH! KÖR! FAN! Där var ju Karlavägen igen som jag skulle in på! Ett varv till. Andas. OJ JÄVLAR. Bussfieln igen!

Oj va skönt uppe på Karlavägen. Puh. Men vafan, jo men nu måste jag vara rätt? ICA SUPERMARKET? Nä skönt jag är rätt! Upp på Birjer Jarlsgatan. Så ja! Snart framme. Men vart fan ligger Odenplan? Eller hur kommer jag dit? Odengatan så klart! Men vart ligger den då? Men kör bara som bussen ner här. FEL. FAN. Aja, men bussen brukar ju svänga här. ENDAST LINJETRAFIK. Oj då. Äh nästa höger upp på sveavägen Viktoria det klarar du. Enkelriktat, här blir bra. Oj då. Enkelriktat. FAN. återvändsgränd. Upps detta är ju inte bra asså!

Efter fem minuter när jag snurrat runt på massa smågator i som kändes som en evighet kom jag äntligen ut på Odengatan!

YES!

Men vafan!? FEL HÅLL! Okey, vad gör du nu Viktoria? hm... vänder. Smart! In här och vänd, nä vänta lite, åk lite till. Det är inte så mycket trafik kanske kan sno runt bara. Inte här för mycket bilar, kör lite till. Här blir bra! Kör.kööör. KÖÖÖÖR! Runt! YES :D Upp mot Odenplan nu bara så e du snart klar med denna mardröm! In på Norrtullsgatan och upp på mamma jobb! Fy fan vilken pers!

Fin liten roman detta blev, men det var första och sista gången jag parkerar på den där gatan!
Min vackra körväg
2008-10-06 @ 20:01:21 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hahaha! Det är därför jag inte ens vågat mig in i stan än. Det här var nog det bästa inlägget i den här bloggen :D Fast bilden sög, du har ju gått teknik for crying out loud :o

2008-10-08 @ 19:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91