top3 -

Morfarjakten =)

Blev en lite för händelserik förmiddag för min smak måste jag säga. Vaknade vid tio och strax efter det kom Mickan. Vid tolv tog vi bilen och skulle åka upp och äta lunch på alex. Men planerna ändrades då mamma ringer och säger att ingen på Kungsgården (där morfar bor) vet vart morfar tagit vägen. Han är inte på sitt rum och dom har letat igenom hela Kungsgården. Han har alltså gått ut helt själv och det klara han egentligen inte av då han inte mår så bra. Så Mickan och jag åkte runt i hela Kungsängen i ca två timmar, samtidigt som mamma, personalen på Kugsgården och även polisen letade. Eftersom han har diabetes måste han äta på bestämd tider. Alla tanker kommer upp i huvudet om vad som kan hända och det var inte kul alls. Men tillslut efter två timmars letanade lyckades vi hitta honom i ett hus på Ringvägen på femte våningen. Och där står han glad utan någon som helst aning att folk letat efter honom, och han har heller ingen aning om vad ha gjort dom två och en halv timme han varit på rymmen. Gud så skönt att det blev ett bra slut! =)

Efter jakten gick mamma och jag och åt på GC, sen har jag varit hos morfar hela eftermiddagen.

Ikväll ska jag hem till Maria och Kristoffer (med Mickan?) och äta middag och kolla på "den rätta för Rosing".
2009-03-31 @ 15:54:16 Madde Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91