top3 -

Mitt blivande drömhem.

Myser i soffan med min Vovve. Han har btw börjat bli könsmogen nu, stackars hajjen (hans gosedjur ;)) haha. Sitter och fantiserar om mitt blivande hem, om hur vi ska renovera det. Mycket jobb har vi framför oss men herregud så fint det kommer bli. Mitt fina lantkök med en ö + bar, min braskamin i vardagsrummet, mitt vita fina sovrum och till sist klädkammaren. Klädkammaren är det första jag ska ge mig på själv att renovera. Ska måla om och hänga upp endast en massa stänger så att jag ser bättre vad jag har för kläder. Golv får Dennis byta så småningom. Det första rummet (förutom min lilla klädis) som vi ger oss på är badrummet på nederplan. Bra att ta det tyngsta först innan Dennis är helt slutkörd. Vi tar ju självklart dit rörmokare och kaklare och så när det är dags men förarbetet gör Dennis och elen gör Chibba.

Kul är också att Dennis pratade med mäklaren häromdagen som vi köpte huset utav och vi hade tydligen gjort ett mycket bra köp. (Vi la ett förhandsbud efter en förhandsvisning som säljarna accepterade). Kul att höra :D

Haha. Jag skrattar nästan åt mig själv. Det enda jag tänker på och pratar om är renovering och inredning. Jag må låta som en tråkig kärring men fyfan vad jag tycker att det är roligt. Jag kan helt ärligt säga att det är bra mycket roligare än kläder. Och kläder har jag alltid vart smått besatt utav. Nu åker jag bra mycket hellre och spenderar pengar på Mio eller Ikea än på HM. Hade jag vetat detta för två år sedan hade jag aldrig trott på det. Tänk vilket drömjobb egentligen, -inredare!!

Jaja nog om detta. På fredag ska jag iaf äta middag hemma hos Madde med henne och Chabo, trevligt. Teo får följa med han också :)
2011-01-11 @ 22:37:48 Mickan Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91